#20bookschallenge: звіт за 2018 рік
Блог «Хата-читальня» підбиває чергові підсумки амбітного флешмобу, за умовами якого протягом календарного року необхідно було поповнити свій багаж прочитаних книжок на 20 (або й більше) одиниць.
З Новим роком, товариство!
У нас є традиція - кожен старт Нового року в цьому блозі відкриваємо підсумками року минулого, в плані прочитаних книжок. Колись цей флешмоб гордо йменувався як #50bookschallenge, але особисто мені ритм життя не дозволяв дотягнутись до такого солідного показника, тому лічильник флешмобу зупинився на 20 книжках, короткі і без спойлерів читацькі враження про яких послідують далі.
1. Стівен Кінг "Кінець зміни"
Остання частина детективної трилогії, яку Кінг закінчив так, як вона й просилась до завершення. По ходу справи можу порадити ще досить гідний серіал-екранізацію, де вийшло два сезони і розкішний каст дуже круто реалізував основні ідеї першоджерела.
Оцінка: 7/10
2. Томас Кініллі "Список Шиндлера"
Довго йшов до цього роману і нарешті подолав його. Усі про нього чули, всі бачили спілбергівську екранізацію, залишається лиш додати, що найпотужніші жахи - це не вигадані монстри чи потойбічні сили, а те, що творять люди своїми руками.
Оцінка: 8/10
3 - 12. Гепталогія серія романів Дж. К. Ролінґ про Гаррі Поттера (включно з трьома книжками з всесвіту Гаррі Поттера - "Фантастичні звірі і де їх шукати", "Квідич крізь віки", "Казки барда Бідла")
Добрався таки і одним підходом закрив всю серію. Єдине, про що шкодую - що не вдалось прочитати ці романи раніше, бо тільки уявити можу, як воно добре заходило під дитячі і юнацькі враження читачів "Гаррі Поттера".
Оцінка: 10/10
13. Алекс Ферґюсон "Моя автобіографія"
Життєпис легендарного тренера, з величезним задоволенням прочитав, і однозначно колись перечитаю знову.
Оцінка: 8/10
14. Деніел Кіз "Таємнича історія Біллі Міллігана"
Багато шуму з нічого, як на мене. Стартувала книжка дуже добре, але на другій третині різко "провисла", і я ледве домордував її до кінця. Той випадок, коли анонсованої екранізації чекаєш з більшим ентузіазмом
Оцінка: 4/10
15. Марґарет Етвуд "Оповідь служниці"
Хайпова у минулому році антиутопія, яка мені зненацька сподобалась. Своєрідний погляд на гендерну нерівність в постапокаліптичному світі, місцями жорстко і навіть брутально. Успішно екранізована в форматі серіалу, до якого я наразі не дійшов.
Оцінка: 7/10
16. Гарпер Лі "Вбити пересмішника"
Класика сучасної літератури, і не лише американської. Дуже цікавий роман, який зачіпає актуальні навіть через 50 років теми (зокрема, расизм і вибіркове правосуддя), а бачення цих проблем подається від точки зору шестирічної дівчинки. Обов'язково прочитайте, якщо ви ще досі не.
Оцінка: 10/10
17. Дуґлас Адамс "Путівник по Галактиці для космотуристів"
Дуже кумедна книжка, гумор абсурдний, я таке люблю. Теж вартує прочитання, окрім того, в цьому романі міститься відповідь на головне питання життя, Всесвіту і взагалі.
Оцінка: 8/10
18. Стівен Кінг "Про письменництво. Мемуари про ремесло"
Перечитане вкотре, але вперше в українському перекладі. Мав змогу одразу ж порівняти деякі шматки з російським перекладом, і український дуже влучний та доречний. Кінг в живій та невимушеній манері розповідає про перші кроки в письменництві, про джерела натхнення, про обстановку і обставини, у яких він починав та продовжує писати.
Оцінка: 8/10
19. Стівен Кінг "Серця в Атлантиді"
Ще один чудовий твір мого улюбленого письменника. Без жахів, монстрів, саспенсу і брутальності, а п'ять різних новел, об'єднаних одним легеньким лейтмотивом.
Оцінка: 8/10
20. Максим Бондаренко "Неймовірна пригода батьківства"
Книжка відомого львівського родинознавця і сімейного консультанта, у якій він ділиться не лише своїми теоретичними поглядами на батьківство, але й розповідає живі приклади із власного життя та життя його оточення, в центрі яких є діти і ті несподівані виклики, які вони ставлять перед батьками.
Оцінка: 7/10
21. Г'юберт Селбі-мол. "Реквієм по мрії"
Жестяк. Екранізацію, напевне, бачили усі, а чтиво дуже незвичне - автор відмовився від стандартного форматування роману. Немає абзаців, відступів на діалоги, лише суцільний текст, від першої сторінки до останньої. Нестримний потік свідомостей людей, отруєних залежностями.
Оцінка: 8/10
У цьому році #20bookschallenge продовжиться. Розпочав я новий рік збіркою оповідань за редакцією Стівена Джонса "Жахослов". Далі в "списку очікування" - "Пожежник" Джо Гілла, "Сплячі красуні" Стівена та Овена Кінгів, "Трейнспоттінґ" Ірвіна Велша і ще ціла купа (сподіваюсь!) цікавих книжок.
А які ваші успіхи у #20bookschallenge? Що хорошого перечитали в минулому році, що плануєте на цей рік?